اسپاتیفای با همکاری Sony، UMG، Warner، Merlin و Believe محصولات موسیقی هوش مصنوعی «هنرمندمحور» را توسعه می‌دهد

اسپاتیفای قصد دارد محصولات موسیقی «مسئولانه» Al را با همکاری هر سه شرکت بزرگ موسیقی – گروه موسیقی سونی، گروه موسیقی یونیورسال و گروه موسیقی وارنر – و همچنین نماینده موسیقی مستقل مرلین و شرکت موسیقی مستقل Believe توسعه دهد. این شرکت اعلام کرد که «سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی در تحقیقات و توسعه محصول Al انجام می‌دهد» و در حال حاضر شروع به ایجاد یک آزمایشگاه تحقیقاتی و تیم محصول Al مولد «پیشرفته» کرده است. اسپاتیفای روز پنجشنبه (۱۶ اکتبر) از مشارکت‌ها و برنامه‌های خود برای توسعه «محصولات موسیقی Al با اولویت هنرمند» خبر داد. این شرکت اعلام کرد که قصد دارد به مرور زمان دارندگان حق نشر و توزیع‌کنندگان بیشتری را جذب کند.

این اطلاعیه کمی پس از آن منتشر شد که اسپاتیفای مجموعه‌ای از سیاست‌های جدید را برای مدیریت محتوای تولید شده توسط Al در سرویس خود، که منجر به حذف 75 میلیون آهنگ «اسپم» از پلتفرم آن در طول سال گذشته شد، رونمایی کرد.

اسپاتیفای در بخش دیگری از اطلاعیه‌ی روز پنجشنبه‌ی این شرکت اذعان کرد که «فناوری هوش مصنوعی به سرعت در حال پیشرفت است و امکانات خلاقانه و چالش‌های جدیدی را برای صنعت موسیقی به ارمغان می‌آورد» و گفت که «برای صنعت موسیقی بسیار مهم است که نیروها را متحد کند و برای محافظت از خلاقیت و در عین حال توانمندسازی نوآوری با هم همکاری کنند.» اسپاتیفای افزود: «برخی افراد در صنعت فناوری معتقدند که حق چاپ باید لغو شود. ما اینطور فکر نمی‌کنیم. حقوق نوازندگان مهم است. حق چاپ ضروری است. اگر صنعت موسیقی در این لحظه مدیریت نکند، نوآوری مبتنی بر هوش مصنوعی در جای دیگری، بدون حقوق، رضایت یا غرامت، اتفاق خواهد افتاد. ما به همراه صاحبان حقوق، هنرمندان و ترانه‌سرایان، در حال سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی در تحقیقات هوش مصنوعی و توسعه‌ی محصول هستیم.»

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *