حتی اگر هوش مصنوعی به سراغ شغل شما نیاید، احتمالاً آن را متحول خواهد کرد

به جای اینکه فقط از دست دادن شغل به دلیل AI بترسید، این زمان را برای خود در استفاده از AI برای انجام بهتر انواع کارهای مهم اختصاص دهید.

چه خوب و چه بد، هوش مصنوعی در حال تبدیل شدن به بخش بزرگتری از زندگی آنلاین است. در حالی که شرکت‌های فناوری آن را بیشتر و بیشتر در مدل‌های تجاری خود گنجانده‌اند، نگرانی در مورد گرفتن شغل از انسان‌ها توسط هوش مصنوعی رو به افزایش است. بیایید با چند مثال اخیر شروع کنیم.فایور، یک بازار آنلاین برای انواع خدمات فریلنسری، می‌گوید که در حال تبدیل شدن به یک شرکت مبتنی بر هوش مصنوعی است. رویترز گزارش داد که سخنگوی این شرکت مستقر در اسرائیل اعلام کرده است که 30 درصد از نیروی کار خود را اخراج خواهد کرد.

یک شرکت مستقر در سانفرانسیسکو نیز در حال جایگزینی برخی از کارمندان خود با هوش مصنوعی است. Salesforce مجموعه‌ای از ابزارهای تجاری از جمله پلتفرم‌های خدمات مشتری را به سازمان‌ها ارائه می‌دهد. این شرکت اخیراً ۴۰۰۰ نقش پشتیبانی مشتری را تعدیل کرده است. مارک بنیوف، مدیرعامل، در پادکست برنامه لوگان بارلت گفت که رضایت مشتری تقریباً یکسان است، چه کسی با یک نماینده زنده صحبت کند و چه با یک ربات. او گفت که استفاده روزافزون از هوش مصنوعی به این معنی است که او به «سرهای کمتری» نیاز دارد.

بانک فدرال رزرو نیویورک از کسب‌وکارها پرسید که آیا استفاده از هوش مصنوعی منجر به تعدیل نیروی کار شده است یا خیر. در حالی که کسب‌وکارها گفتند که در طول سال گذشته از هوش مصنوعی بیشتری استفاده کرده‌اند، تعداد بسیار کمی گزارش دادند که این امر منجر به اخراج کارکنان شده است. در عوض، این کسب‌وکارها بیشتر احتمال داشت که کارمندان خود را بازآموزی کنند. در واقع، داده‌ها نشان داد که طی شش ماه آینده، بیش از ۴۵ درصد از کسب‌وکارها می‌گویند که قصد دارند مهارت‌های کارمندان خود را برای استفاده از هوش مصنوعی در مشاغلشان ارتقا دهند.

یک مطالعه جدید منتشر شده توسط Indeed نشان داد که در حالی که ۲۶٪ از مشاغل ارسال شده در وب‌سایت آن می‌توانند توسط هوش مصنوعی «به شدت» متحول شوند، ۵۴٪ احتمالاً «به طور متوسط» متحول خواهند شد.مشاهده نظراتدر عین حال، خود Indeed از قابلیت‌های هوش مصنوعی برای تطبیق جویندگان کار و کارفرمایان استفاده می‌کند. مدیر ارشد اطلاعات این شرکت گفت که هوش مصنوعی را «در همه جا» در Indeed مستقر کرده است. اما آنتونی مویسانت همچنین اشاره کرد که انسان‌ها هرگز به طور کامل از فرآیندهای تجاری خود حذف نخواهند شد.

برای جویندگان کاری که می‌خواهند اقداماتی برای محافظت از خود در برابر از دست دادن شغل بالقوه به یک ربات انجام دهند، مجمع جهانی اقتصاد ایده‌هایی دارد. این مجمع پیشنهاد می‌کند که از فهرست کردن دستاوردهای گذشته خودداری کنید و در عوض، سازگاری و توانایی یادگیری سیستم‌های جدید را بزرگ جلوه دهید. استراتژی دیگر این است که خود را به عنوان کسی که می‌تواند نحوه پیاده‌سازی هوش مصنوعی را در فرآیندهای یک شرکت تشخیص دهد، معرفی کنید. در نهایت، هنگام انتخاب مسیر شغلی، مجمع جهانی اقتصاد پیشنهاد می‌کند به دنبال موقعیت‌هایی باشید که فعالیت های انسانی را با قابلیت‌های هوش مصنوعی ترکیب می‌کنند.

اینکه آیا هوش مصنوعی نحوه کار افراد را تغییر خواهد داد یا خیر، جای سوال ندارد. مطمئناً، این فناوری بر برخی صنایع بیشتر از سایرین تأثیر خواهد گذاشت، اما کلید بقا ممکن است در ارتقای مهارت‌ها و بازآموزی کارکنان (و بله، خود شما) خلاصه شود.

برچسب ها:, , ,

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *