آمازون عینک مجهز به هوش مصنوعی را برای رانندگان خود توسعه می‌دهد

آمازون می‌گوید این عینک هوشمند به رانندگان اجازه می‌دهد بسته‌ها را اسکن کنند، مسیرها را به صورت گام به گام دنبال کنند و مدرک تحویل را دریافت کنند.

آمازون روز پنجشنبه از نمونه اولیه عینک هوشمند مجهز به هوش مصنوعی رونمایی کرد که برای رانندگان تحویل‌دهنده خود طراحی شده است. هدف، ساده‌سازی فرآیند تحویل با کاهش نیاز رانندگان به نگاه کردن به تلفن‌های خود، بررسی برچسب‌های بسته و اسکن محیط اطراف برای یافتن آدرس صحیح است.

عینک «آملیا» دارای دوربین داخلی و نمایشگر است و با یک کنترلر که در جلیقه راننده پوشیده می‌شود، جفت می‌شود. این کنترلر شامل دکمه‌ای است که می‌توان با فشردن آن از بسته‌های تحویلی عکس گرفت. این عینک می‌تواند در مکان‌های پیچیده، مانند آپارتمان‌های چند واحدی و مجتمع‌های تجاری، مسیرهای آسان را ارائه دهد. آمازون خاطرنشان می‌کند که این عینک همچنین از لنزهای طبی و لنزهای انتقالی که به طور خودکار با نور تنظیم می‌شوند، پشتیبانی می‌کند.

در حالی که آمازون هنوز در حال آزمایش عینک‌های هوشمند است، قصد دارد آنها را ابتدا در دسترس رانندگان آمریکای شمالی قرار دهد و پس از آن، عرضه جهانی گسترده‌تری داشته باشد.

آمازون جدیدترین شرکت فناوری است که در زمینه سرمایه‌گذاری و توسعه عینک‌های هوشمند فعالیت می‌کند و به همتایان خود در سیلیکون ولی، از جمله متا، می‌پیوندد. این غول تجارت الکترونیک مستقر در سیاتل، هیچ برنامه‌ای برای ساخت نسخه مصرفی عینک‌های هوشمند «آملیا» فاش نکرده است.

این شرکت اعلام کرد که در حال حاضر روی نسخه‌های آینده عینک کار می‌کند که دارای «تشخیص نقص در زمان واقعی» خواهند بود و در صورت تحویل بسته به آدرس نادرست، به راننده اطلاع می‌دهند. آمازون همچنین از یک بازوی رباتیک به نام «بلو جی» رونمایی کرد که گفته می‌شود برای کار در کنار کارکنان انبار برای برداشتن اقلام از قفسه‌ها و مرتب‌سازی آنها طراحی شده است. این شرکت اعلام کرد که انتظار می‌رود این ربات که در انباری در کارولینای جنوبی مورد استفاده قرار گرفته است، به کاهش آسیب‌ها و به حداکثر رساندن استفاده از فضا در تأسیسات آمازون کمک کند.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *