به‌زودی می‌توانید با یک ابزار کشویی جدید، میزان استفادهٔ هوش مصنوعی در تیک‌تاک را کنترل و محدود کنید

پلتفرم ویدئویی تیک‌تاک همچنین در حال کار روی بهبود برچسب‌گذاریِ محتوای تولیدشده با هوش مصنوعی است. کاربرانی که در تیک‌تاک از حجم زیاد محتوای ساخته‌شده با هوش مصنوعی خسته شده‌اند، ممکن است به‌زودی ابزاری برای تنظیم میزان نمایش این نوع محتوا داشته باشند. تیک‌تاک در یک پست وبلاگی اعلام کرد که طی هفته‌های آینده یک ابزار کشویی جدید را در بخش «مدیریت موضوعات» آزمایش می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد تعیین کنند چه مقدار محتوای تولیدشده با هوش مصنوعی در فیدشان نمایش داده شود.

تیک‌تاک می‌گوید این ابزار حتی این امکان را می‌دهد که اگر بخواهید، محتوای بیشتری از نوع هوش مصنوعی ببینید.

یک سخنگوی تیک‌تاک به CNET گفت:«هدف ما این است که کاربران بتوانند فید خود را شخصی‌سازی کنند و بیشتر محتوایی را ببینند که برایشان جذاب است. همچنین می‌دانیم که موارد مثبت و کاربردی زیادی از محتوای تولیدشده با هوش مصنوعی وجود دارد که مردم از آن‌ها لذت می‌برند.»

تیک‌تاک توضیح می‌دهد که تفاوتی بین چیزی که به آن “AI slop” گفته می‌شود — یعنی محتوای ساختِ هوش مصنوعی که گمراه‌کننده، بی‌کیفیت و بی‌دقت ساخته شده — و محتوای دیگری که همچنان از هوش مصنوعی بهره می‌برد، مانند ویدئوهای تاریخی تولیدشده با AI، وجود دارد. قوانین جامعه تیک‌تاک محتوای «کم‌کیفیت» و اسپم را ممنوع می‌کند و اگر این قوانین دقیق اجرا شوند، محتوای AI slop به‌سختی می‌تواند منتشر شود.

در همان پست وبلاگی، تیک‌تاک گفت که در حال کار روی «واترمارک‌های نامرئی» است که محتوای تولیدشده با هوش مصنوعی را به‌عنوان AI مشخص می‌کنند و هنگام بازنشر ویدئو قابل حذف نیستند.

شرکت می‌گوید این واترمارک‌ها به تیک‌تاک و دیگر ارائه‌دهندگان محتوا کمک می‌کند تا ویدئوهای AI را حتی اگر واترمارک برای کاربر قابل مشاهده نباشد، شناسایی کنند.تیک‌تاک نوشت: «این واترمارک‌های نامرئی یک لایهٔ حفاظتی دیگر اضافه می‌کنند؛ یک واترمارک تکنولوژیک قوی که فقط ما می‌توانیم بخوانیم و حذف آن برای دیگران بسیار دشوار است.»

در نهایت، تیک‌تاک اعلام کرد که ۲ میلیون دلار به صندوقی کمک می‌کند که سازمان‌هایی مانند Girls Who Code با آن، ویدئوهای آموزش سواد هوش مصنوعی تولید کنند.

کاهش شدت محتوا

تیک‌تاک تنها پلتفرمی نیست که راه‌هایی برای کاهش موج محتوای تولیدشده با هوش مصنوعی — به‌ویژه محتوای بی‌کیفیت — ارائه می‌دهد.

متا راه‌هایی برای بی‌صدا کردن ابزارها و پیشنهادهای هوش مصنوعی در پلتفرم‌هایش مانند اینستاگرام و واتس‌اپ دارد. پینترست هم قابلیت مشابهی اضافه کرده که دقیقاً مثل آزمایش تیک‌تاک، میزان محتوای هوش مصنوعی در فید کاربران را کاهش می‌دهد.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *