متا با چندین ناشر قرارداد داده بست تا بتواند اخبار لحظه‌ای را مستقیماً در Meta AI ارائه دهد

متا اعلام کرد که با چندین ناشر خبری قراردادهای تجاری برای استفاده از داده‌های آن‌ها بسته تا بتواند اخبار جهانی، سرگرمی و اخبار فوری را به‌صورت لحظه‌ای از طریق چت‌بات هوش مصنوعی خود یعنی Meta AI ارائه دهد.

از این پس، وقتی کاربران درباره اخبار از Meta AI سؤال می‌پرسند، این چت‌بات اطلاعات و لینک‌هایی از منابع مختلف خبری نمایش می‌دهد تا کاربران بتوانند محتوای مرتبط و به‌روز را راحت‌تر پیدا کنند.

متا می‌گوید این جواب ها شامل لینک مستقیم به مقالات نیز خواهد بود تا کاربران بتوانند به وب‌سایت ناشران مراجعه کرده و جزئیات بیشتری بخوانند. این کار به ناشران کمک می‌کند مخاطبان جدیدی پیدا کنند.

این اقدام در حالی انجام می‌شود که متا طی سال‌های اخیر از تبدیل‌کردن پلتفرم‌هایش به مرکز انتشار خبر فاصله گرفته بود. برای مثال:

در سال ۲۰۲۴ بخش «News» فیس‌بوک را حذف کرد، و در سال ۲۰۲۲ پرداخت هزینه به ناشران را متوقف کرده بود. اما اکنون دوباره پرداخت به ناشران را آغاز کرده تا هوش مصنوعی خود را با دسترسی لحظه‌ای به اخبار تقویت کند.

متا در بلاگ خود نوشت:

«متعهد هستیم Meta AI را دقیق‌تر، پاسخگوتر و متعادل‌تر کنیم. رویدادهای لحظه‌ای برای سیستم‌های هوش مصنوعی چالش‌برانگیز هستند، اما با ادغام منابع خبری متنوع‌تر، هدف ما ارائه محتوا و اطلاعات به‌موقع با دیدگاه‌های مختلف است.»

این شرکت به‌دنبال جذب کاربران بیشتر برای چت‌بات خود است، به‌ویژه با افزایش رقابت بین چت‌بات‌های هوش مصنوعی. همچنین می‌خواهد پس از انتشار بحث‌برانگیز Llama 4 ــ که اوایل امسال به‌دلیل عملکرد ضعیف مورد انتقاد قرار گرفت ــ جایگاه خود را در رقابت AI حفظ کند.

Meta AI در بیش از ۲۰۰ کشور در دسترس است و از طریق اپلیکیشن‌های متا مانند فیس‌بوک، اینستاگرام، واتس‌اپ و مسنجر، و همچنین از طریق اپلیکیشن مستقل Meta AI قابل استفاده است.

برچسب ها:, ,

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *