پل شریدر «فیلمنامه‌ای بی‌نقص» برای اولین فیلم ساخته شده با هوش مصنوعی دارد: «ما دو سال دیگر فاصله داریم»

فیلمنامه‌نویس «Taxi Driver» همچنین می‌گوید هوش مصنوعی ممکن است نقد فیلم بهتری بسازد: «هوش مصنوعی به نفع هیچ‌کس نیست.»

پل شریدر از استفاده از هوش مصنوعی در ساخت فیلم دفاع می‌کند و پیش‌بینی می‌کند که ما تنها چند سال با اولین فیلمی که کاملاً با این فناوری ساخته شده است، فاصله داریم. این نویسنده و کارگردان 79 ساله می گوید روی فیلمنامه‌ای کار می‌کند که برای اولین پروژه تماماً هوش مصنوعی ایده‌آل خواهد بود.

فیلمنامه‌نویس «راننده تاکسی» اعلام کرد: «فکر می‌کنم فقط دو سال با اولین فیلم بلند هوش مصنوعی فاصله داریم. همین امروز داشتم تلفنی با کسی در مورد فیلمنامه‌ای که داشتم صحبت می‌کردم و گفتم: «می‌دانی، این یک فیلمنامه عالی برای انجام تماماً هوش مصنوعی خواهد بود… این فقط یک ابزار است. وقتی نویسنده هستید، باید واکنش کسی را توصیف کنید. از یک کد استفاده می‌کنید، از یک کد کلمات، تعداد مشخصی از حروف و غیره استفاده می‌کنید و واکنش چهره او را [توصیف] می‌کنید. یک بازیگر کد خودش را دارد. خب، [با هوش مصنوعی] شما یک پیکسلاتور هستید و می‌توانید چهره را خلق کنید، و می‌توانید احساسات را روی چهره خلق کنید، و می‌توانید آن را همانطور که یک نویسنده واکنش را در یک رمان یا یک داستان ترسیم می‌کند، بسازید.»

شریدر اخیراً با نقد صادقانه برخی فیلم‌ها در فیس‌بوک، سر و صدای زیادی به پا کرده است. او در مورد «One Battle After Another» نوشت: «فیلمسازی در سطح A+ است، اما با تمام تلاشم نتوانستم ذره‌ای با [ستارگان] لئو دی‌کاپریو یا شان پن همدلی کنم. منتظر مرگ آنها بودم. (با این حال، بازی پن یک کلاس استادی در بازیگری است.) چیزی که مرا برای بیشتر دو ساعت روی صندلی‌ام نگه داشت، فیلم «لذت فیلمسازی» ساخته پی. تی. اندرسون [کارگردان] بود.»

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *