به گفته Upwork، پروژههای هوش مصنوعی باعث رشد بازار کار راکد می شوند
هایدن براون، رئیس و مدیرعامل آپورک، روز دوشنبه (۳ نوامبر) در جریان گزارش درآمد سهماهه شرکت گفت: «از نظر کلان، به نظر من اوضاع در طول سهماهه سوم نسبتاً پایدار بوده و از سهماهه دوم تاکنون تغییر زیادی نداشته است.» براون در جواب به سوال یک تحلیلگر در مورد وضعیت تقاضای فریلنسرها و هرگونه تغییری که شرکت شاهد آن بوده است، این سخنان را بیان کرد. پیش از این در این تماس، براون بازار کار را «کساد» توصیف کرده بود.

در طول این سهماهه، Upwork شاهد رشد ۴۳ درصدی تعداد مشتریان فعال در پروژههای مرتبط با هوش مصنوعی نسبت به سال گذشته بود، ارزش ویژه کلی (GSV) حاصل از کارهای مرتبط با هوش مصنوعی نسبت به سال گذشته ۵۲ درصد افزایش یافت و تعداد متخصصان این پلتفرم که در پروژههای هوش مصنوعی فعالیت داشتند، نسبت به سال گذشته ۴۱ درصد افزایش یافت.
براون گفت: «در حالی که شرکتها برای انجام کارهای هوش مصنوعی و سرمایهگذاری بیشتر در محصولات و برنامههای کاربردی هوش مصنوعی تلاش میکنند، ما شاهد گسترش قابل توجه پروژهها و مشاغل هوش مصنوعی در پلتفرم خود در سهماهه سوم بودیم. کسبوکارها در هر اندازهای همچنان به Upwork میآیند تا استعدادهای ماهر حیاتی مورد نیاز خود را برای ادغام این فناوری و دستیابی به بازگشت سرمایه فوریتر پیدا کنند.»
آپورک در جدیدترین گزارش استخدام ماهانه خود اعلام کرد که مهارتهای مرتبط با هوش مصنوعی که در ماه سپتامبر بیشترین تقاضا را داشتهاند، پایتون، ویرایش ویدیو، طراحی گرافیک، ChatGPT و ویدیوی تولید شده توسط هوش مصنوعی بودهاند.
ده مهارت برتر مرتبط با هوش مصنوعی در آن ماه به ترتیب یادگیری ماشین، دستیار مجازی، نویسندگی محتوا، ورود داده و Adobe Illustrator بودند.
طبق گزارش درآمد روز دوشنبه، تعداد مشتریان فعال آپورک در سهماهه سوم سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷ درصد کاهش یافته و از ۸۵۵۰۰۰ نفر در سال گذشته به ۷۹۴۰۰۰ نفر رسیده است . طبق ارائهای که روز دوشنبه همزمان با این فراخوان منتشر شد ، این شرکت «مشتریان فعال» را به عنوان کسانی تعریف میکند که در ۱۲ ماه گذشته فعالیتهایی را در یکی از پلتفرمهای خود یا سایر راهکارهای نیروی کار انجام دادهاند .
اریکا گِسِرت ، مدیر ارشد مالی آپورک، این کاهش را به تمرکز شرکت بر «روابط با ارزش بالا» نسبت داد.
گِسِرت در طول این تماس تلفنی گفت: «استراتژی ما مبنی بر تمرکز بر کیفیت به جای کمیت، مؤثر بوده و منجر به رشد ۷ درصدی GSV به ازای هر مشتری جدید نسبت به سال گذشته شده است.» «سهماههی دوم، شاهد افت رشد سالانهی مشتریان فعال ما بود، چرا که هم جذب مشتری جدید و هم نرخ ریزش مشتریان بهبود یافت.»
