شرکت Levi’s قصد دارد یک پلتفرم هوش مصنوعی سازمانی به نام “سوپر ایجنت” ایجاد کند
شرکت .Levi Strauss & Co اعلام کرد که در حال ساخت یک پلتفرم هوش مصنوعی سازمانی با همکاری مایکروسافت است که یک «سوپر ایجنت» واحد را بهکار خواهد گرفت. به گفته شرکت، این «سوپر ایجنت» هوش مصنوعی قرار است جریانهای کاری درون سازمان را سادهسازی کرده و روند تحول دیجیتال را سرعت ببخشد. این پلتفرم طوری طراحی شده که شبکهای از زیرایجنتهای هوش مصنوعی را در خود ادغام کند و بخشهای مختلفی مثل فناوری اطلاعات (IT)، منابع انسانی و عملیات را پوشش دهد. این سیستم که در Microsoft Teams تعبیه شده، توسط Microsoft Azure پشتیبانی میشود. لیوایز و مایکروسافت در حال حاضر مشغول توسعه و آزمایش این فناوری هستند. برنامهریزی شده که اوایل سال ۲۰۲۶ برای کارمندان دفتر مرکزی عرضه شود و در ادامه همان سال به دفاتر جهانی گسترش یابد.

«هوش مصنوعی یک فرصت فوقالعاده برای ماست و نقش کلیدی در بازطراحی شیوهٔ کار ما، از فروشگاهها تا دفاتر مرکزی، ایفا میکند.» این را میشل گَس، رئیس و مدیرعامل لیوای استراس گفت.
لیوای استراس در رتبهٔ ۱۵۵ فهرست Top 2000 قرار دارد؛ پایگاهی که بزرگترین خردهفروشان آنلاین آمریکای شمالی را بر اساس میزان فروش تجارت الکترونیک سالانه و عوامل دیگر رتبهبندی میکند. گس گفت این ابتکار، یک گام مهم در مسیر چندسالهٔ لیوای برای تبدیل شدن به یک خردهفروش چابکتر و «دیجیتالمحور» است. او افزود: «وقتی این ابزارها را در سال ۲۰۲۶ عرضه کنیم، تیمهای ما بهطور سریعتر به اطلاعات و بینشهایی دسترسی خواهند داشت که به آنها کمک میکند کارآمدتر عمل کنند و در نهایت، هر روز و از طریق هر کانال، خدمات بهتری به مشتریانمان ارائه دهند. قابلیتهای جدیدی که در حال توسعهٔ آن هستیم، همراه با همکاریهایی که ایجاد کردهایم، مسیر ما را برای تبدیل شدن به یک خردهفروش ۱۰ میلیارد دلاری سرعت میبخشد و استانداردهای تازهای در چابکی، تعالی عملیاتی و نوآوری در خردهفروشی جهانی تعیین خواهد کرد.» مدیران مایکروسافت گفتند این پروژه نشاندهندهٔ یک کاربرد پیشرو از هوش مصنوعی «اِیجنتیک» در حوزهٔ خردهفروشی سازمانی است.
نیک پارکر، مدیر ارشد کسبوکار مایکروسافت و رئیس فروش و راهحلهای جهانی این شرکت، گفت: «گسترش تأثیر هوش مصنوعی به نقشهای مختلف و ساخت راهحلهای سفارشی مبتنی بر ایجنتها، بخش اصلی تبدیل شدن به یک شرکت پیشرو است.» جیسون گاوِنس، مدیر ارشد دیجیتال و فناوری لیوای، نیز گفت این شرکت در حال ادغام گستردهٔ هوش مصنوعی در سراسر سازمان است. او اظهار داشت: «از تجربههای شخصیسازیشده گرفته تا گردشکارهای خودکار، ما در سراسر سازمان در حال پیادهسازی هوش مصنوعی هستیم تا یک کسبوکار واکنشپذیرتر و کارآمدتر ایجاد کنیم. ما در حال ساختن زیربنایی هستیم که به ما کمک میکند سریعتر نوآوری کنیم و فصل بعدی خردهفروشی را در دنیایی که با هوش مصنوعی هدایت میشود، شکل دهیم.» این شرکت اعلام کرد که در حال توسعهٔ این پلتفرم با رعایت استانداردهای امنیت داده، حریم خصوصی و سرمایهگذاری مستمر در نظارت بر هوش مصنوعی مسئولانه است. لیوای استراس بر اساس آخرین گزارشهای مالی خود، در سال ۲۰۲۴ حدود ۶.۴ میلیارد دلار درآمد خالص داشته است. این شرکت محصولات خود را از طریق حدود ۳۲۰۰ فروشگاه و نمایندگی در ۱۲۰ کشور عرضه میکند.
