ChatGPT اکنون می تواند جستجوی پیچیده برای یافتن محصول ایده آل شما انجام دهد

صدها میلیون کاربر از ChatGPT برای خریدهای خود استفاده می‌کنند تا محصولات را پیدا کنند، بشناسند و با هم مقایسه کنند. کاربران گزینه‌های مختلف را بررسی می‌کنند تا محصولی مناسب با نیاز، بودجه و سلیقه‌شان بیابند. امروز، OpenAI یک تجربهٔ جدید خرید در ChatGPT معرفی کرد که به تصمیم‌گیری در زمان خرید کمک می‌کند.

این قابلیت جدید تحقیق خرید در ChatGPT توسط نسخه‌ای از GPT-5 mini که با یادگیری تقویتی مخصوص وظایف خرید آموزش داده شده، پشتیبانی می‌شود. OpenAI می‌گوید این مدل طوری آموزش دیده که سایت‌های معتبر را بخواند و اطلاعات آن‌ها را ترکیب کند تا تحقیقات محصول باکیفیت ارائه دهد.

تحقیق خرید فقط اطلاعات دربارهٔ محصولات ارائه نمی‌کند، بلکه روشی جدید برای کشف محصول معرفی می‌کند. هنگام تحقیق درباره یک محصول، ChatGPT شروع می‌کند به پرسیدن سوالاتی درباره دستهٔ محصول تا نیازهای کاربر را بهتر درک کرده و نتیجه را دقیق‌تر کند. OpenAI می‌گوید این قابلیت در دسته‌هایی که جزئیات زیاد دارند—مثل الکترونیک، زیبایی، خانه و باغ، آشپزخانه و لوازم خانگی، و ورزش و فضای باز—به‌خوبی کار می‌کند.

برای سوالات سادهٔ خرید، مثل اینکه یک ویژگی در محصولی وجود دارد یا نه، همان جواب معمولی ChatGPT بهترین گزینه است. اما وقتی کاربران مقایسهٔ دقیق با بررسی مزایا و معایب می‌خواهند، باید از گزینهٔ تحقیق خرید استفاده کنند که چند دقیقه زمان می‌برد اما جواب کاملاً بررسی‌شده ارائه می‌دهد.

این قابلیت چطور کار می‌کند؟

1. وارد ChatGPT شوید و یک سوال دربارهٔ خرید بپرسید.

2. اگر پرسش نیاز به تحقیق عمیق داشته باشد، ChatGPT به‌صورت خودکار «تحقیق خرید» را پیشنهاد می‌دهد.

3. کاربر می‌تواند روی آن بزند تا تحقیق شروع شود.

4. همچنین کاربران می‌توانند به‌صورت دستی از منوی (+) گزینهٔ «shopping research» را انتخاب کنند.

5. بعد از شروع تحقیق، یک رابط کاربری تصویری نمایش داده می‌شود که در آن کاربر می‌تواند درباره گزینه‌های محصول چت کند و بازخورد بدهد. ChatGPT نیز سوالاتی مثل بودجه، ویژگی‌های موردنظر و… می‌پرسد.

اگر حافظهٔ ChatGPT فعال باشد، تحقیق‌ها حتی شخصی‌سازی‌شده‌تر هم می‌شود. مثلاً اگر کاربری که گیمر است درباره یک لپ‌تاپ سوال بپرسد، ChatGPT خودکار تمرکزش را روی لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی می‌گذارد.

قابلیت تحقیق خرید از امروز برای کاربران موبایل و وبِ ChatGPT که وارد حساب شده‌اند در دسترس است. بله—OpenAI آن را برای همهٔ کاربران طرح‌های Free، Go، Plus و Pro فعال کرده است. برای کمک به خریدهای فصل تعطیلات، این کاربران می‌توانند تقریباً بدون محدودیت از این قابلیت استفاده کنند. برای کاربران ChatGPT Pro نیز جستجوی خریدداخل ChatGPT Pulse فعال است و می‌تواند بر اساس مکالمات گذشته، راهنمای خرید شخصی‌سازی‌شده ارائه دهد.

برچسب ها:, ,

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *