سونی و AMD اولین جزئیات مربوط به فناوری کنسول نسل بعدی را به اشتراک گذاشتند.

سونی و AMD شروع به معرفی برخی از فناوریهای جدیدی کردهاند که جانشین پلیاستیشن ۵ را قدرت خواهند بخشید. در یک ویدیوی تقریباً نه دقیقهای که در کانال یوتیوب پلیاستیشن منتشر شده است، مارک سرنی، معمار ارشد پلیاستیشن ۵، و جک هوین، معاون ارشد و مدیر کل گروه محاسبات و گرافیک AMD، جزئیاتی از پروژه آمتیست را به اشتراک گذاشتند، تلاشی مشترک برای غلبه بر تنگناهای فعلی که توانایی Ray Tracing و یادگیری ماشینی را در سختافزار نسل فعلی محدود میکنند.پلیاستیشن ۵ سونی و ایکسباکس سری X|S مایکروسافت هر دو با پردازندههای گرافیکی AMD RDNA2 با قابلیت Ray Tracing عرضه میشوند. با این حال، این تکنیک رندر جدید که برای شبیهسازی واقعگرایانه نورپردازی یک صحنه و اشیاء آن طراحی شده است، منابع زیادی را مصرف میکند. به همین دلیل است که امروزه تعداد بسیار کمی از بازیهای کنسول نسل فعلی وجود دارند که از RayTracing به خوبی استفاده میکنند و حتی بدون Ray Tracing، تعداد بسیار کمی از بازیها قادر به اجرا با کیفیت ۴K و ۶۰ فریم بر ثانیه هستند.سونی با پلیاستیشن ۵ پرو خود ، یک پردازنده گرافیکی ۴۵٪ سریعتر ارائه میدهد که در مقایسه با PS5 استاندارد، دو برابر عملکرد Ray Tracing سریع تر را ارائه میدهد. این کنسول همچنین PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) را معرفی کرد، یک فناوری جدید ارتقاء تصویر که امکان اجرای بازیهای بیشتری با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه با وضوح ۴K واقعی را فراهم میکند.
