آمازون می‌گوید دستیار خرید Rufus آن به قدری مؤثر است که در مسیر جذب ۱۰ میلیارد دلار فروش بیشتر قرار دارد

اگر در مورد توانایی آمازون در کسب درآمد از هوش مصنوعی مطمئن نبودید، فروشگاه آمازون رقم سرسام‌آوری را به عملکرد دستیار خرید هوش مصنوعی خود، روفوس، اختصاص داد و تخمین زد که این چت‌بات ۱۰ میلیارد دلار فروش سالانه اضافی برای شرکت ایجاد خواهد کرد.

این خبر، در جلسه گزارش درآمد سه‌ماهه سوم آمازون در روز پنجشنبه مطرح شد، زمانی که اندی جسی، مدیرعامل آمازون، معیارهای جدیدی را به اشتراک گذاشت که نشان دهنده تأثیر رو به رشد این ابزار بر رفتار مشتری است. به گفته جسی، امسال ۲۵۰ میلیون خریدار از روفوس استفاده کرده‌اند که تعداد کاربران فعال ماهانه نسبت به سال گذشته ۱۴۰ درصد و تعاملات ۲۱۰ درصد افزایش یافته است. و این هم یک آمار فوق‌العاده از آمازون:

مشتریانی که در طول فرآیند خرید خود با روفوس تعامل دارند، در مقایسه با کسانی که از این دستیار استفاده نمی‌کنند، ۶۰ درصد بیشتر احتمال دارد که خرید خود را تکمیل کنند.

آمازون، روفوس را قبل از عرضه این چت‌بات در سراسر بریتانیا، هند، فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و کانادا، در ایالات متحده راه‌اندازی کرد. آمازون در طول سال 2025 به طور مداوم این ابزار را بهبود بخشید؛ همین هفته گذشته، ویژگی‌ای به نام «به من کمک کن تصمیم بگیرم» را معرفی کرد که از الگوریتم‌هایی برای ارائه راهنمایی در زمانی که خریداران احساس می‌کنند با انتخاب‌های زیادی مواجه هستند، استفاده می‌کند.

بیزینس اینسایدر در ماه آوریل گزارش داد که اسناد برنامه‌ریزی داخلی پیش‌بینی می‌کنند که روفوس به طور غیرمستقیم بیش از ۷۰۰ میلیون دلار سود عملیاتی در سال جاری ایجاد خواهد کرد و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۷ به ۱.۲ میلیارد دلار سود برسد. این پیش‌بینی‌ها شامل درآمد حاصل از تبلیغات تعبیه شده در جواب های روفوس به سوالات کاربران نیز می‌شود. اظهارات جسی در جلسه گزارش درآمد، بر چگونگی تغییر شکل عملیات خرده‌فروشی آمازون توسط هوش مصنوعی تأکید کرد. او خاطرنشان کرد که این شرکت همچنین ویژگی‌های هوش مصنوعی مولد را راه‌اندازی کرده است که خلاصه‌ها و بررسی‌های محصول را به کلیپ‌های صوتی تبدیل می‌کند و از پوشش صدها محصول در زمان راه‌اندازی به میلیون‌ها محصول، گسترش یافته است. ابزار دیگری به نام آمازون لنز، به مشتریان این امکان را می‌دهد که از دوربین‌های تلفن‌های هوشمند خود برای جستجوی بصری محصولات استفاده کنند.

روز چهارشنبه، آمازون رسماً پروژه Rainier، یک مرکز داده هوش مصنوعی ۱۱ میلیارد دلاری که برای آموزش و اجرای مدل‌های آنتروپیک، استارتاپ پشت چت‌بات کلود، طراحی شده است را افتتاح کرد. آمازون ۸ میلیارد دلار در آنتروپیک سرمایه‌گذاری کرده و اعلام کرده است که این شرکت قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۵ از ۱ میلیون تراشه سفارشی Amazon Trainium2 استفاده کند.

برچسب ها:, ,

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *